23 Haziran 2008 Pazartesi

SINAV

İnsan dünyaya geldiğinden bu yana görünen ve görünmeyen, farkında olunan veya olunmayan sınavlardan geçiyor... Doğuyoruz, farklı çevre, kültür, acı ve tatlı olaylarla şekilleniyoruz, büyüyoruz ve sonuçta ölüyoruz... Peki nerelerde nasıl sınavlara giriyoruz?.. Görüntüde eğitim alanında birebir artı, eksi bazında yaşadığımız sınav aslında hayatımızın ta kendisi...
Hiçbir şeyin amaçsız olmadığını düşünürsek dünyaya getiriliş nedenimizin kökekinde de bir sınav yatıyor. Kimimiz dersine iyi çalışıyor, kimimiz ise bütünlemeye kalmayı göze alıp (nasıl olsa orada geçerim) düşüncesiyle günü kurtarıyor, kimisi ise sınav sistemine isyan edip gününü gün ediyor... Sınav sonuç ilişkisine baktığımızda ödül veya ceza beraberinde geliyor... Bir çok insana göre en önemli sınav meslek seçimi olarak görülüyor. Çünkü belirlediğimiz iş veya kadercilikle gelen meslek bizim bundan sonraki hayatımızı şekillendiriyor... Çevre ona göre oluşuyor, hayat standardı ona göre yükseliyor veya düşüyor, değer yargılarımız, acılarımız ve mutluluklarımız artıyor veya azalıyor... Bir ilişkide bile deneme süreçleri oluyor... Bir anlamda deneme sınavı... "Acaba olur mu, acaba doğru insan mı?" tarzı... Sonuçta kendi tercihlerimizle sınavı kazanıyor görünsek bile daha sonra kaybedebiliyoruz. Tıpkı hedef seçilen bir zirveye çıkmanın zorluğunun inişte mutluluğa dönüşmesi gibi. Sonuç olarak sınav vardır... Getirisi ödül ve cezadır... Her cezanın ardında bir ödül, her ödülün ardında da bir ceza yatar... Önemli olan ceza ve ödüldeki acı ve mutlulukları abartmayıp denge kurabilmektir...

2 yorum:

Yasemin Yıldırım dedi ki...

İnsan olma sürecinde yaşanan her olay bir sınav. Olaylar karşısında tercih ettiğimiz şıklar farklı. Bazı doğruları bile yanlış yaptığımızın farkındayız aslında. Puanlama öbür tarafta. Ama az çok sonucu tahmin ediyoruz. 4,5'tan 5'e bile razıyım :)

Adsız dedi ki...

Hayatımız Sınav:Benim üniversite bitirip mezun olup bir mesleğe başlayana kadar başından geçen sınavlar;ilk okulu bitirdim 5. sınıfta Anadolu Koleji sınavına girdim,orta okulu bitirdim fen ve anadolu liseleri sınavına girdim,(BURAYA KADAR HİÇ BİRİNİ KAZANAMADIM)Liseyi bitirdim,öss ye girdim(MESELE BURADA BAŞLADI ÇÜNKÜ SINAV KAZANMAYI KİŞİLİK EKSİKLİĞİ,KAREKTER ZAYIFLIĞI OLARAK DİREK ŞAHSIMA ALDIM.SONUÇLARDAN SONRA MAHALLEDE YÜRÜMEYE UTANIYORDUM,KOMŞULAR SORUYOR;NE OLDU ,BEN;'KAZANAMADIM' DİYORDUM AMA BU SÖZ BENİ KAHREDİYORDU EZİLDİKÇE EZİLİYORDUM,UTANDIKÇA UTANIYORDUM.HALBU Kİ BEN MAHALLEDE SEVİLEN BİRİYDİM AMA SANKİ HIRSIZLIK YAPMIŞÇASINA UTANIYORDUM.ARTIK SINAV BENİM İÇİN KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRMEYELE EŞ DEĞERDİ.ŞU AN DÜŞÜNÜYORUMDA SINAV BUI KADAR ÖNEMLİMİYMİŞ DİYORUM.SÖZÜN ÖZÜ:'''İNSANLAR SINAVLARI BİR AMAÇ OLARAK GÖRMEMELİ SADECE BİR ARÇTIR...'''

ruhgün