6 Ağustos 2008 Çarşamba

KİLYOS

13 yıldır İstanbul'dayım ama son dönemlerde farkettiğim burnumun dibinde olan güzellikleri veya imkanları göremediğim. Bunu Ağva turu ile yaşayıp geçtiğimiz hafta sonu Kilyos'a giderek biraz olsun pekiştirdim. Kilyos'un adını duyardım ama bir türlü tanışmaya fırsat bulamamıştık. Arkadaşlarla sohbet anında gece ortaya atılan güzel fikri sabah hayata geçirmek o kadar zor olmadı. Tabii uykucu ben böylesine değişik ve monoton giden hayata renk katma adına arkadaşlardan önce kalktım. Çalar saat moduna bürünüp onları uyandırdım... Kankim Ahmet ve kanki olma yolunda beraber ilerlediğimiz Bülent'le (Tavla bilmezler ama olsun :))) Sarıyer'de börek yaptık (mekanda karşı cinsten ilgi bekleyen garip tiplere de rastladık :)) yaklaşık yarım saat bile sürmeyen bir yolculuk sonrası Kilyos'a adım attık. Sabahın 11'i olduğunu düşünerek sessiz sedasız bir atmosferle karşılaştık. Böylesine yakın plaj ve doğanın bütünleştiği bir mekanın varlığına hem sevindik hem de geç tanışmanın üzüntüsünü yaşadık. Zaten biraz da doğal ve temiz hava etkisiyle çarpıldık. Halktan uzak kalmayı hiçbir zaman tercih etmediğimiz için Halk Plajı'na daldık. Ancak tarifeler farklıydı. Şezlonglu bölüm için giriş 20, kuma saplanıcam dersen 10 YTL idi (Tabii bu hafta sonu tarifesi). Haliyle her ne kadar halktan olsak da kıçımızın kıymetini bilmek ve sonuçta keyif için geldiğimiz sahilde yatmak adına paraya pula kıymadık. Akdeniz ve Ege'yi istila eden malum yabancıları orada da gördük ve şaşırdık. Plajın belli bölümleri onların (özellikle Rus) hizmetinde. Ve ilginçtir tur şirketleri getiriyor... 7'den 70'e her türlüsü var...
Ön saftan yerimizi kaptık, karşımızda sırasını bekleyen demir atmış yalnızlığa havasındaki gemilere bakakaldık. Dalgalar "hoşgeldiniz" edasında bize her defasında yaklaştı biz ise soyunup ona sarıldık... Sıcak bir atmosferde "buz" gibi bir su... Kumsal git git bitmiyor, ancak saolsun inşaat hizmetlerimiz için denizden çalınan (pardon alınan) kumların boşluğu bir anda seni içeriye çekiyor... Yerinde dursan fazla uzun sürmez Karadeniz mi olursun Karabatak bilinmez... Dalgalar güneşi takip eder gibi giderek yükseliyor, akşama doğru ise birilerine kızmış gibi iyice hararetleniyor. İnsanlar ise onun iç dünyasına dalarak sakinleştirmek isterken biraz da onun hırçınlığından keyif duyuyor. Plajda her türlü yeme içme mevcut hemen hemen. Ancak biraz denizin etkisinden midir biraz TUZLU :)) O nedenle ekonomik menü düşünenler hemen girişte akşama kadarki ihtiyaçlarını gidermek adına stok yapabilirler. Bu da benim için kısa metrajlı bir filmdi ama gerçekten güzel bir filmdi. Kalmak isteyenler için oteller de mevcut. Plajda oda da kiralayabiliyorsunuz. Her ne kadar lüks olmasa bile KİL yok ama eğleniYOSunuz :))) Ulaşım açısından Sarıyer dolmuşlarına binip son duraktan Kilyos aktarması yapabilirsiniz. Gidin, gezin, görün...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

KENDİMİ BİLDİM BİLELİ NEREDEYSE BU HAVAYI SOLUYORUM. O BENİ BENDE ONU İYİ TANIRIM. UZUN ZAMANDIR BİRLİKTE YAŞAMANIN GETİRDİĞİ RAHATLIK VE ALIŞKANLIKLA BÜTÜNLEŞEREK NEREDEYSE BİRBİRİMİZE YABANCI OLAN HİÇBİRŞEY YOKMUŞ GİBİ BİR SEYRÜ SEFER İÇİNDE HER GÜNÜ AKŞAM, AKŞAMI SABAH EDİYORUZ ONUNLA BİRLİKTE. YOKLUĞUNDA ANLAYABİLİYORUM ARTIK NE DENLİ HAYATIMDA BİR YERİ OLDUĞUNU. O MU BENSİZ YAPAMAZ BENMİ ONSUZ, O MU BENİ ÇAĞIRIYOR BENMİ ONA KAVUŞMAK İÇİN SABIRSIZLANIYORUM BİLMİYORUM. BİLMEK İSTEMİYORUM. BU SERZENİŞİN EN İYİ TARAFI KAVUŞMA ZAMANI. BANA YUVA SICAKLIĞI HİSSETTİRİYOR VE BUNU HİSSETMEYİ SEVİYORUM. ALIŞTIM SANA.
İSTANBUL.
KANKİM, BU ŞEHİRDE BİZİ KENDİNE BAĞLAYAN, HER YENİ BİR ŞEYİNİ GÖRDÜĞÜMÜZDE BİRAZ DAHA AŞIK EDEN, BU KADAR DEĞİŞİK YAŞAMI BAŞKA BİRYERDE GÖRME İMKANI VERMEYEN BİR ŞEHİR İSTANBUL. ESKİDEN SÖYLENDİĞİ GİBİ TAŞLARINDA, KALDIRIMLARINDA, SOKAKLARINDA HER NE KADAR YERİNİ ARTIK TOPRAK VE SINIR SAVAŞLARI YERİNE ÇIKAR SAVAŞLARI MÜCADELESİNDEN YORGUN DÜŞMÜŞ İSTİLACI KİMLİKLERİN SAVAŞ ALANI HALİNE GELMİŞ YENİ YÜZÜNDE O ESKİ AŞKLAR GİBİ AŞKLAR BULAMASAKDA DAHA KEŞFEDECEĞİMİZ AŞIK OLACAĞIMIZ ÇOK GÜZELLİKLERİ VAR İSTANBULUN. TANIDIĞIM, ŞAHİT OLDUĞUM, YAŞADIĞIM GÜZELLİKLERİNİ ANLATABİLECEK KADAR KALEMİM GÜÇLÜ OLSA YÜZLERCE YILDIR BİZE KALMIŞ GÜZELLİKLERDEN BELKİ BENDE BİRKAÇINI BİRYERLERE TAŞIMAK İSTERDİM. DAHA ÇOK KEŞFE YAŞADIĞIM SÜRECE ŞAHİT OLACAĞIM BU ŞEHİRDE.

BU ARADA KANKİM, BU GÜZELLİKLERDEN BİRKAÇINI DAHA YAKALAMANI DİLİYORUM.
GÜNÜ YAKALAMAK GÜNE GÜNLE BAŞLAMAK
HEP YAT HEP YAT NEREYE KADAR :)