20 Şubat 2014 Perşembe

PAZAR SİYASETİ!..

Mahallemizin pazarı çarşamba günleri... Fırsat buldukça Bebişimle (eşim) gideriz sebzemizi meyvemizi alırız döneriz... İşte onlardan birindeyiz...
Pazardayız alış-veriş havası...
Ellerimizde poşetler... Bir an önce işimizi bitirip huzur bulduğumuz hanemize gitme telaşesindeyiz...
O sırada limon alıyoruz... Bir anda hareketlilik ve kalabalık artıyor... Aşağıdan yukarıya doğru bir grup geliyor. Bir kısmı elindeki A4 ölçülerinde üzerinde başkan adayının fotoğrafının olduğu seçim broşürünü veriyor diğer taraftan da umursamaz halde olan insanlara "Elini sıkın, ilgi gösterin" işaretleri yapılıyor... Açıkcası vatandaşın umrunda değil. Ve grup bana doğru yaklaşıyor önümde başka birisi olduğu için ve limon doldurduğumdan PAS geçiyorum... Adamı pardon başkan adayını ilk defa görüyorum... İnsanlarla zoraki el sıkışma... Samimiyetten, doğallıktan ve sıcaklıktan uzak. Maskeli tebessümler...
O sırada pazarcılardan birine broşürü tutuşturuluyor ve Belediye Başkan adayı diye taktim ediliyor... Yaşlı amca bir broşürdeki fotoya bakıyor bir de adaya bakıyor ve "BU HİÇ SANA BENZEMİYOR" diyor.
Başkan adayı:
Benim işte...
Kuru kuru göstermelik el sıkmalar vatandaşı selamlamalar...
Sadece öylesine boy göstermeler...
Ne bir hal hatır ne bir dertleri sorma...
Tamamıyla gösteriş...
Ya oraya öylesine gelme, ciddi ciddi yap alış-verişini, vatandaşların dertlerini sorunlarını dinle... Gerçi pazar yeri doğru bir yer değil.. Çünkü insanlar ellerinde poşetler muhabbet modunda hiç değil...
Partinin ve adayın ismini vermiyorum...
PARTİNİZ VE ADINIZ NE OLURSA OLSUN Siz bu düşünce anlayış yapısıyla belediye başkanı olsanız ne olur! Olan millete olur... İşin ilginç tarafı, bu parti benim felsefesine değer verdiğim ancak uygulamalarını ve şu anki söylem tarzını tasvip etmediğim parti...
İYİ PAZARLAR, HAYIRLI İŞLER...
NOT: Benim pazar alış-verişi ve siyasete dair unutamadığım fotoğraf yıllar öncesinde gazetede gördüğüm Adnan Kahveci'ye dayanır. Eşiyle birlikte pazara gitmiş elinde pırasa vardı... O değerli insan ve mühendis bir anlamda projesini kendisinin yaptığı oto yolda yanlış şeride girmekten trafik kazası geçirdi ve öldü... TABİİ YERSEN... Allah rahmet eylesin...








Hiç yorum yok: